یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

Shack-Crazed Builder Constructs Fantastic Recycled Shelters

يكشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۴:۰۰ ب.ظ
یه جعبه‌های چوبی هست برای بارزدن میوه‌ها استفاده می کنن. این جعبه ها معمولا از چوب‌های نامرغوب و به ظاهر بی استفاده ساخته می شن. خیلی وقت‌ها هم دیدیم که مثلا شب سردی از زمستون عده ای تو گذری از شهر دور یک پیت حلبی جمع شدن و دستاشون رو به هم می مالن و یه جعبه‌ی شکسته تو زبونه‌های آتیش داره گرمای شب سرد زمستونی شون رو تامین می‌کنه ... خلاصه این که گویا تنها کاربردهای مفیدی که ما برای این طور متریال‌های به ظاهر بی‌استفاده می تونیم پیدا کنیم اینه که به عنوان جعبه‌هایی ارزان یا به عنوان هیزم به کار گرفته بشن...
نمی خوام بگم کاری که در این پست با هم می بینیم کار خاصیه. اما جرات پوشش کردن یک بنا با ترکیبی از همین چوب‌های به ظاهر به درد نخور، جراتی که به ما اجازه می ده هنجارهای غلط رو واپس بزنیم و به ظرفیت خیلی چیزها از دوباره نگاه کنیم..... این چنین جراتی امروز در ما لازمه باشه.
ما جامعه بسیار بسیار اسراف کاری هستیم....

Shacks occupy a strange place in society. On the one hand, outdated and dilapidated dwellings come to mind. On the other hand, such otherwise-sad shanty structures conjure visions of peace, quiet and personal freedom and lived-in comfort as well.

Ethan Hayes-Chute takes found objects and turns them into quaint huts and half-collapsed homes, over and over and over again. Some are wrapped around real living trees, while others are set inside museums, contrasting starkly with white walls all around.

Tina DiCarlo summarizes this strangely obsessed artist-and-builder well: "[His work]  is so basic, so familiar, so ordinary, and such a mess that at first glance one might mistakenly call it primitive"

"…. [but each building]  is an accumulation of stuff, the ephemera of the every day. Its materials are found, stitched together, hand-assembled – chair, desk, table, shaving mirror, and coffee mug furnish the cabin's primary function to house and sustain."

Born on the east coast of the united states – an area famed for its quaint cottages and regional vernacular architecture – this builder is not just creating a sense of nostalgia, nor simply tapping into emotional reactions. He is, in a sense, telling stories of historical and personal fantasy, blending old yarns into modern tales free of simplistic morality or happy endings … somewhere between fiction and folk art.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی