یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

گل‌های باز شده / فونگ کیو وی

دوشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۲، ۱۱:۵۷ ب.ظ

ترکیب همیشه چیزی بیشتر از کنار هم قرارگرفتن اجزاست. ترکیب عناصر یک گل می‌شه گل! اما تجزیه اون عناصر لزوما معرف گل نیست. معمولا ما دانش‌مندان علوم تجربی رو به این متهم می کنیم! که نمی‌فهمن و مدام در پس تجزیه سعی دارن ترکیب رو فهم کنن. اما هنرمندها طور دیگر هستند. هنرمند می‌تونه با تجزیه یک کل کلی جدید بسازه که ارزش‌هایی حتی افزوده بر کل اولی داشته باشه.

گرچه این گل‌های تجزیه شده به زیبایی گل‌های حقیقی نیستند اما با تجزیه‌ای علمی متفاوته و دارای ارزش‌های زیباشناختیه . البته بگم‌ها به نظر همین تجزیه زیبا هم ناشی از بهره‌گیری از روابط ترکیبی گل واقعیه 

1

Gerbera

Both a botanical and aesthetic study, Fong Qi Wei’s series of photographs Exploded Flowers offers a rare look at the individual petals of favorite blooms. The featured flowers – the rose, gerbera, lotus, lily, and orchid among them – are carefully disassembled and placed in their natural radial composition. Floating against a background of white, the beautiful color gradients on the vibrant petals can be well appreciated. Whereas the sunflower is a bold statement of yellow, the purple-pink tips of the dahlia fade into white and then into chartreuse. Differences in hue, form, number, and concentration are all variables in this breathtakingly artistic experiment conducted by Qi Wei.

2

Hydrangea

3

Sulfur Cosmos

4

Rose

5

Pom Pom

6

Peruvian Lily

7

Orchid

8

Sunflower

[ طرح انتخاب شده از : GBlog]

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی