یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

بلا رُبا

نعل اسب به آهن‌ربای U شکل نزدیک می‌شد؛ نزدیک و نزدیک‌تر.
آهن‌ربای U شکل گفت، دور شو! نزدیک نیا! نمی‌خواهم ببینمت! اما نعل اسب هم‌چنان پیش می‌آمد. نعل اسب به آهن‌ربای U شکل که رسید٬ آرام گرفت؛ و از حرکت بازایستاد. آهن‌ربا از نعل اسب پرسید: دوستم داری؟
نعل اسب پاسخ داد: معلوم نیست؟! آهن‌ربا گفت: پس خودت را آماده کن!
نعل اسب: برای چه؟!
دستی نعل اسب را جدا کرد؛ و برد. در حالی که نعل اسب ناباورانه آهن‌ربا را نگاه می‌کرد، صدای برخورد اجسامی سخت با سطح آهنی کوچک و U شکلی به گوش می‌رسید.

کوزه‌های بندانگشتی / جان آلمدا

دوشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۴۰ ب.ظ
در تاریخ زیبایی و تحولات این انگاره در جامعه بشری، منزلی داریم که تعریف زیبایی را با تعبیر ظرافت و کوچکی هم‌راه می‌کند. اگرچه خیلی‌ها در نقد این دوره پیچیده‌گی ساخت ظریف را مبنای تلقی زیباشناختی از مصنوعات ظریف در آن دوره می‌کنند اما از دیده انصاف، ظرافت هنوز هم برای مخاطبین هنر جذاب است. حتی اگر نپذیریم که زیبایی با ظرافت نسبتی مستقیم دارد، نمی‌توانیم انکار کنیم که ظرافت با تلقی مطلوب ذهنی مخاطب از اثر بی‌ارتباط نیست. به خصوص اگر ظرافت مورد انتظار مخاطب نباشد.
جان آلمدا در ساخت سفال‌های کوچک زینتی تخصص دارد. سفال‌های آلمدا در واقع مدل‌های مینیاتوری اشیایی سفالی هستند که به دلیل همین اختلاف ابعادی مشهود با مدل اصلی، در کنار مطلوبیت ناشی از ظرافت‌شان، در نگاه مخاطب «چیز»هایی جالب تلقی می‌شوند. 

[+]

نظرات (۲)

وای فوق العاده اسسسس
چقدر ظرافتتتتتتتت به کار برده
  • فرزین خاکی
  • دنیای بندانگشتی‌ها همیشه دنیای جذابی بوده :)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی