یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

تبلیغات
آخرین نظرات

خانه و باغ‌چه / ریو نیشیزاوا

يكشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۱، ۰۷:۴۵ ب.ظ

چند روز پیش جوانی آمده بود دفتر ما تا در مورد مسکن اسلامی کمی گپ بزنیم. دنبال یک راه‌کار برای برون رفت از وضعیت فعلی مسکن در ایران و رسیدن به الگوی مسکن اسلامی و یا حداقل گامی نزدیک‌شدن به اون بود. اتفاقا تو بحث‌هاش صحبت از حضور طبیعت و گیاهان در خانه و تراس و فضای سبز و بام سبز و ... داشت. از ما قبول نمی‌کرد که می‌گفتیم مشکل مسکن امروز ما در کنار همه چالش‌های اقتصادی و فنی، مشکلی فرهنگیه که هنوز کیفیت رو در مقابل کمیت درست فهم نکرده و به بهانه کمیت‌ها کیفیت‌ها رو تلف می‌کنه. و در نتیجه به زمین به مثابه سرمایه و به ساخت به مثابه فرصت برای چندبرابرکردن سرمایه نگاه می‌کنه و در این نگاه یک وجب فضای مسکون هم یک‌وجبه.

در طرح این خانه آپارتمانی در توکیو -که یکی از شهرهای شلوغ و باتراکم بالای جمعیتیه که اتفاقا کمبود زمین فراوون هم داره- به خوبی مشاهده می‌شه که فرهنگ چه میزان می‌تونه در موضوع مسکن موثر باشه. در شهری مثل توکیو با اون تراکم و نیاز بالای مسکن چه طور کسی به خودش اجازه می‌ده در قطعه زمینی به این کوچکی خانه‌ای این میزان سبز و بهره‌بردار از فضاهای باز و سبز طراحی کنه و بسازه.

This Tokyo five-storey townhouse by Japanese architect Ryue Nishizawa is fronted by a stack of gardens.

Garden and House by Ryue Nishizawa

Located in a dense commercial district, the building provides a combined home and workplace for two writers. The site was just four metres wide, so Nishizawa designed a building that has only glass walls to avoid narrowing the interior spaces even further.

Garden and House by Ryue Nishizawa

"My final decision of structure consisted of a vertical layer of horizontal slabs to create a building without walls," said the architect.

Garden and House by Ryue Nishizawa

Gardens are interspersed with rooms on each of the four floors of the building, creating a screen of plants that mask the facade from the eyes of passing strangers. Glazed walls beyond protect the interior from the elements.

Garden and House by Ryue Nishizawa

"The entirety is a wall-less transparent building designed to provide an environment with maximum sunlight despite the dark site conditions," added the architect. "Every room, whether it is the living room, private room or the bathroom, has a garden of its own so that the residents may go outside to feel the breeze, read a book or cool off in the evening and enjoy an open environment in their daily life."

Garden and House by Ryue Nishizawa

Above: floor plans - click above for larger image and key

Staircases spiral up through the building, passing through circular openings in the thick concrete floor plates. A similar opening cuts through the roof, allowing taller plants to stretch through to the upper terrace.

Garden and House by Ryue Nishizawa

Above: west and north elevations

Bedrooms are located on the first and third floors and are separated from meeting and study areas with glass screens and curtains. 

Ryue Nishizawa is one half of architectural partnership SANAA, which he runs alongside Kazuyo Sejima. The pair recently completed a new outpost of the Musée du Louvre in France, while other projects by the studio include the Rolex Learning Centre in Switzerland and the New Museum of Contemporary Art in New York. See more architecture by SANAA. Photography is by Iwan Baan.

[ طرح انتخاب شده از : Dezeen ]

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی