معماری، با وجود جنبشهای صنعتی دو سده اخیر و التزامات فنی متعددی که گاهی تعاریف آن را نیز چندگانه کردهاست، هنوز به عنوان قالب هنری وسیعی که در قابهای محدود و نامحدود خود جلوههای گوناگون میسازد شناخته میشود.
عکاس آلمانی ماتیاس هیدریچ با نگاهی گرافیکی به معماری، به انتخاب گوشههایی از معماری دستزده است که حال و هوای گرافیکی دارند. روحیه پلاستیسیمی حاکم بر عکاسیهای هیدریچ که به انتخاب خلوص فرم و رنگ از میان گوشهگوشههای معماری رسیده است میتواند در پیشبرد افقهای هنری حاکم بر معماری و نگاه معماران نیز موثر باشد. شناخت این که چه ظرفیتهای نابی در ترکیببندیهای معماری نهفته است از دیگر اهداف این تمرین و مجموعه عکس به شمار میآید.
[+]