یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

thomas doyle: miniature catastrophic glass-contained memories

يكشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۰، ۱۰:۱۵ ب.ظ

هر کدوم از آثار زیر انگار کوچک شده و یخ زده لحظه ای از زمان و مکانه که با دقت درشون می تونین به قدر یک رمان گاهی و غالبا در اندازه های یک داستان کوتاه روایت داشته باشین در مورد هر اثر.

حالا بیایید با این پست برخوردی کمی چالش انگیز بکنیم.
اگرچه در تمام مدل‌های مینیاتوری زیر اشاراتی طنز و لطیف وجود داره که آدمی رو علاقه‌مند بهشون بکنه اما وجه مشترک تمام این آثار کوچیک بودن خارج از معمول و تصورشونه. آیا ما این کارها رو "زیبا " می دونیم چون کوچیک و غیرمنتظره هستند یا لطیفه ها و نگاه طنزآمیزشون موجب می‌شه که برای ما جذاب باشند و ارزش‌های هنری پیدا کنن؟


'acceptable losses', 2008
mixed media  / 16 x 13.5 inches diameter
american sculptor thomas doyle is noted for his ability to craft microcosmic idyllic scenes and isolated spaces having been overturned by catastrophe. the artist believes by completing his sculptures at a scale of 1:87 or 1:43, the destruction portrayed within the confine of a bell-jar evokes feelings of omnipotence in the viewer, as if they are recalling an event of the not so distant past. the experiences rendered in each piece are those of transformation in the lives of the depicted figures-- the gallery goer may observe a dream-like moment, sealed away from their personal environment  while still remaining entirely accessible through a slightly distorted, yet clear, encasement.
'my work mines the debris of memory through the creation of intricate worlds sculpted in 1:43 scale and smaller. often sealed under glass, the works depict the remnants of things past—whether major, transformational experiences, or the quieter moments that resonate loudly throughout a life. in much the way the mind recalls events through the fog of time, the works distort reality through a warped and dreamlike lens.' -thomas doyle thomas doyle's work is on show as part of the exhibition 'american dreamers: reality and imagination in contemporary american art' at centro di cultura contemporanea strozzina at the palazzo strozzi, in florence, italy from march 9th to july 15th, 2012.

'acceptable losses', 2008 by thomas doyle
mixed media  / 16 x 13.5 inches diameter

'armistice', 2011
mixed media / 25 x 21 x 18 inches

'armistice', 2011
mixed media / 25 x 21 x 18 inches

'firing for effect', 2010
mixed media / 44 inches diameter

'firing for effect', 2010
mixed media / 44 inches diameter

'proxy (1340 chippewa dr.)', 2011
mixed media / 16 x 14 inches diameter

'proxy (1340 chippewa dr.)', detail

'null cipher', 2006
mixed media / 14 x 13.75 x 13.75 inches

'null cipher', 2006
mixed media / 14 x 13.75 x 13.75 inches

'a corrective', 2010
mixed media / 42" x 40.75" diameter

'the barrage lifts', 2010
mixed media / 16 x 13.5 inches diameter

'coming from where we're going', 2010
mixed media / 24 x 14 inches diameter

'coming from where we're going', 2010
mixed media / 24 x 14 inches diameter

'subsidence', 2011
mixed media / 68 x 118 x 48 inches / installed at the museum of arts and design, new york

'subsidence', detail

نظرات (۳)

برام خیلی جالب هستند اما دلیل اصلیش رو نفهمیدم چرا
:)
فقط چیزی که الان به ذهنم میرسه اینه که چیزهایی که در زندگی طبیعی ما اتفاق میفته رو با چیزهایی که حالت رویا دارن در هم آمیخته که هم احساس نزدیکی ایجاد میکنه و هم به خاطر خرق عادت بودنش جذابیت
احاطه داشتن به چیزهایی که قبلا اونها به ما احاطه داشتن هم جالبه
بعضی از ماکت هاش منو یاد فیلم چرلی چاپلین انداخت
اونی که تو برف رفته بودند شکار
من که در درجه اول بخاطر کوچیک بودن از این ماکت ها خوشم اومد
بعد دقت کردم ببینم پیامش چیه
بعبارتی این دفعه جزییات از کلیات در ادراک پیشی گرفت!
یاد «جادو گر شهر اوز» و فیلم «جویندگان طلای چاپلین» افتادم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی