بیشتر تابلوهای زیر را حتما تا کنون دیدهاید. مشهورترین تابلوهای دوران نقاشی مدرن که قریب به سه قرن با تغییرات و رفرمهای اساسی بازنمودهای عینی رنسانسی را به فرانمودها و بعد هم ساختارشکنیها رساند و پس از آن با شروع نهضت مدرن قرن اخیر به انتزاعیها و سورئالها و .... انجامید. این سه قرن تغییر و تحولات در کنار تغییرات فرمی و تکنیکی با تغییر نگاهی نیز همراه بود که هنر را از بازنمود و توجه به لحظههای خاص اشراف به توجه به جامعه و مسائل روزمره و عادی زندگی معطوف کرد.
حالا اگر امثال مونه و ورمیر و ونگوگ و بلک و ... حتی پیکاسو بخواهند با همان نگاه معمولیشان به زندگی امروز نگاه کنند از روابط انسانی چه چیزی را باید به تصویر بکشند؟ آیا جز این را که هر کس مشغول دیوایس خود است و روابط انسانی را از پس پنجرهای مجازی پی میگیرد؟؟ مجموعه تابلوهای « هنر هوشمند X » اصلاحاتی هوشمندانه در تابلوهای بزرگان نقاشی مدرن است که به شدت آنها را با حال و هوای عجیب نسلهای ما شبیه میکند.....
‘girl with a pearl earring and an iPhone’ after ‘girl with a pearl earring’ by johannes vermeer, 1665
‘when you see the amazing sight’ after ‘wanderer above the sea of fog’ by caspar david friedrich, 1818
‘sunday afternoon’ after ‘a sunday afternoon on the island of la grande’ by jattegeorges-pierre seurat, 1884–1886
‘his room’ after ‘the bedroom’ by vincent van gogh, 1888
‘news of kidnapping on facebook’ after ‘over the town’ by marc chagall, 1917-18
‘always in my hand’ after ‘in the conservatory’ by édouard manet, 1878-9
(left) ‘a family gathering’ after ‘the balcony’ by édouard manet, 1868
(right) ‘in a cafe’ after ‘l’absinthe‘ by edgar degas, 1876
(left) ‘music for dreaming’ after ‘the dream’ by pablo picasso, 1932
(right) ‘the scream’ by edvard munch, 1893
(left) ‘multi-touch zoom’ after ‘the ancient of days’ by william blake, 1794
(right) ‘don’t take the iPad in the bathroom’ after ‘the death of marat’ by jacques-louis david, 1793
[منبع]